vinrött leende tänder



"Vinrött leende tänder
Förtvivlat blå ögon
Letar, söker den känslan
En som slåss för dig"          J.L


Hårt
men aldrig mot ditt skinn

Skulle jag finna
skulle jag stå rakryggad för dig
mer värd än asfalt

Saltvatten, bromsspår
nedanför, ovanför hjärttrakten
vinrött, tårögt sår

Letar söker den känslan
En som slåss för dig
ger dig syretag
en pelare eller två, som aldrig kan falla

Punkterad lunga
Spikar i tunga
Letar, söker orden
men de är för små

Sömnlöst kaosfärgat hår
Kan inte låta dig falla under alla vakna sekunder

Vinrött delar jag med mig
Munmotmunmetoden
Glasvägen

Letar, söker den känslan

Allt svider som inte är vitt
Letar, söker den känslan.

En som slåss
för allt ditt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0